چاپ کتاب گونه شناسی طلاب کنشگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب

چاپ کتاب گونه شناسی طلاب کنشگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب

جاویدانی: کتاب «گونه شناسی طلاب کنشگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام» همزمان با برگزاری سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران منتشر گردید.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، کتاب «گونه شناسی طلاب کنشگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام» اثر سید محمد کاظمی قهفرخی در پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۴۰۰ صفحه تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه منتشر گردید.
با ورود فضای مجازی آنچه در سالهای اخیر در شناخت و سیاستگذاری در این حیطه به مثابه جریان اصلی سیطره یافته است، نگاه زیر ساختی و پلتفرمی به مسئله مذکور است. متغیر انسانی در کنشگری و استفاده از شبکه های اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این جهت با کمبود مطالعات جامعه شناسی و انسان شناسی به گونه ای کیفی مواجه هستیم.
کتاب پیش رو در جهت هدف مذکور تلاش دارد تا با تمرکز بر کنشگری و گونه های آن در بینروحانیت ضمن تذکر به جریان علمی و سیاستی کشور در خصوص عدم امکان نادیده گرفتن متغیرهای اجتماعی واقعی در کنشگری و کاربست فضای مجازی، آنها را برای شناخت شبکه های اجتماعی پررنگ نماید.
این رویکرد ضمن توازن بخشی و مسئله شناسی شبکه های اجتماعی می تواند در فضایواقعی تر و به دور از تصلب جبرگرایی تکنولوژیکی در تحلیل ها، از تهدید گرایی و واگراییمنتج از دید مذکور، بستری را برای فعال کردن ظرفیت های انسانی در این عرصه فراهم آورد.
دفتر تبلیغات اسلامی بعنوان نهاد روشنفکر حوزه علمیه قم با پررنگ شدن نقش فضای مجازیدر سالهای اخیر با تمرکز و رویکرد منطقی برآمده از سنت حوزوی تلاش دارد با خوانش درست این مساله بعنوان حامی هادی با شناسایی گونه های بهره گیری طلبه ها از فضای مجازیبستری را برای بازنمایی صحیح کنشگران روحانی در شبکه های اجتماعی فراهم آورد تا ظرفیت آنها برای تاثیرگذاری موفق به کار گیرد. در این جهت از سه سال قبل در قطباخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی پروژه ای بعنوان «گونه شناسی طلاب کنشگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام» تعریف و برای انجام به گروه مطالعات فرهنگی اجتماعیپژوهشکده مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابلاغ گردید.
تحقیق پیشرو مترصد است با بررسی خود و هویت طلبگی از سویی و کاوش صفحات و پست روحانیانی که نمایانگر هویت و خودطلبگی آنهاست، گونه های کنشگری طلاب را بررسی کند و بعد از آن ظرفیت و چالش های موجود در فضای مجازی را صورتبندی نماید؛ بدین جهت پرسشی که در اینجا می توان بیان کرد، بدین مقرر است که گونه های هویت طلبگی در کنشگری طلاب کدام اند؟ چالش ها و ظرفیت های آنها در فضای مجازی چه مولفه ها و مشخصه هایی دارد؟

ساختار اثر:
این اثر در چهار فصل تالیف شده است: در فصل اول، ادبیات نظری موضوع بررسی شده و ضمن تعریف رسانه جدید، به چیستی آن و مؤلفه ها و تحولات رسانه های جدید پرداخته شده است.
نویسنده در فصل دوم که به روش پژوهش اشاره دارد، روش جمع آوری داده ها، روش تحلیل داده ها، نمونه گیری و نوع شناسی مطالعات اینستاگرام و همین طور بهترین روش برای تحقیقاینستاگرام را تبیین کرده است.
در فصل سوم به یافته های پژوهش پرداخته شده و به سه بخش خود (مدیریت خود، تحول خود سنتی، اخلاق سوژه)، مخاطب (تحول زمینه، فرهنگ بصری، فرازمینی شدن جامعه پذیریسوژه، نیازهای سیاستی سوژه، خودمحوری در بازنمایی، مجازی شدن رفتار سوژه) و حاضران (خودهای دینی، خودهای سیاسی، خود صنفی و خود اجتماعی) می پردازد. سپس، در چهارمین و آخرین فصل از این اثر نیز یافته های پژوهش تحلیل و بررسی شده است.
علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به آدرس اینترنتی http: //shop.isca.ac.ir مراجعه کنند.




منبع:

0.0 / 5
7398
1401/02/28
22:33:07
تگهای خبر: اینترنت , تبلیغات اسلامی , خرید , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
دیدنیهای جاویدانی

چالشیهای جاویدانی

تازه های جاویدانی

جاویدانی